premiärtur med vagnen!


fina bugaboon!


lilla björnen nerpackad i bilbarnstolen


I går blev det äntligen en premiär tur med vagnen! Vi startade gårdagen med en sväng ner på stan, jag sprang in på h&m & lindex för att köpa amings bh, så hot mama som man kan bli. Haha.
Efter den snabba shoppingturen blev det en drive thure på det gyllene m:et och sen styrde vi vidare mot Hallsta.

Där väntade premiärtur med vagnen runt Duvhällarna och en tre rätters hemma hos Klara´s mormor, ett glas bubbel blev det också!

Lill tösen var helt slut när hon knoppade in kl 23 och sov sen ända fram till morgonkvisten!

I dag har vi visat Klara maxi och vad som finns där, hon verkade dock inte så intresserad eftersom hon sov sig igenom hela besöket.

Nu är det snart dags för tacos och bad-time för sötnosen!


blombud


fina blommor till Klara

Massa fina blommor har vi fått, hon är bortskämd den där tösabiten!


uppdatering

Hah föregående inlägg kan vi stryka ur mannamkinne.
Damen var vaken heeeela natten. Väldigt populärt må jag säga!!

I dag har vi varit på sjukhuset och kollat gulheten som var lite för mycket när vi åkte hem men i dag var värdena bättre och vi behövde inte stanna kvar för att sola.

Nu väntar vi på ett blombud som de ringde från mästerblomman och ville leverera, ja tack! :)

sömntuta

Våran gosa bara sover och sover.
Nu vill jag att hon ska vakna lite så vi kan gosa!

våran lilla älskling!


fredagsfin

fina kläder i från polarn & pyret



sovplatsen


I dag har Klara haft sitt första besök här hemma. Mormor & gammelmormor var och hälsade på. Vi fikade på varsinn semla och så fick Klara två fina böcker "mitt/mina" första år" i present, eftersom det blev två upplagor så ska vi försöka hinna byta den andra i veckan mot något annat fint i bok väg.

Nu har damen snart sovit i tre h och borde vakna snart och känna sig hungrig. Det vore på sin plats då det spänner och drar rätt mycket i tuttarna!!

Sötnosen har även fått sin första klänning, det var den fina jeansklänningen i från polarn & pyret som låg i vaggan och väntade när vi kom hem i från bb. En present i från farmor & farfar.

I morgon väntar sjukhusbesök redan kl 09.00, hur vi nu ska kunna klaffa in det!


godmorgon tisdag

Jaha första tisdagmorgonen på hemmaplan med en ny familjemedlem.
Klara ligger och kollar ut genom fönstret, pappan sover och här sitter jag.

Tuttarna värker och magen är lagom rund & go, annars känner jag mig relativit återhämtade från förlossningen som gick fort!
3h och 50min efter att vi kom in är hon född och jag var öppen 10cm dirket när vi kom in, ingen bedövning bara en hel del styrka och lite push från Andreas så var hon ute!
Ont gjorde det, de är klart men absolut inget man inte härdar ut. Jag kan helt klart säga att jag har oroat mig i onödan.

Nu skulle det vara skönt med en dusch, så får det bli!

På återseende!

Klara är här!



Världens finaste lilla Klara är här!
51 cm lång & 4010 gram

Vårat livs mästerverk!

information

för er info:
jag har 4 st synliga bristningar på magen.
nu har ni att gotta er i!!

fuck

att vara arbetslös

Herregud vad det måste vara jobbigt att vara arbetslös.
I ofs är ju min melodi att den som vill ha ett jobb kan få ett jobb det är bara ta de man får något blir det alltid.
Men nu var de inte de jag tänkte säga utan att va fan gör man om dagarna när man är arbetlös?
Jag blir tokig på att gå runt och hitta på saker att göra.

I dag har iofs varit en bra dag hittills, steg upp åt frukost, vila lite, diskade och plockade, gjorde i ordning tvätten, gick, duscha, handla, tvätta, laga mat och nu väntar vi bara på att maten ska bli klar :)
Ugnsstekt falukorv med potatismos, görre!

I eftermiddag ska jag träffa E & S för en fika, så denna dagen var inte helt omöjlig att fördiva!

I morgon är det fredag!!!

suck

nu börjar bli less på det här. va fan inte en tendens till aktivitet i någon förlossningskanal.
baaaaaaaaaaah

fettisdagen


fettisdgen i all ära, A kom hem med varsinn semla till oss!



tre nya kiwilyktor till samlingen



Ny dag, nya tag! Ingen bebis som vill titta ut, haha jag tror nog snart att jag packar upp bb-väskan igen. I dag har jag varit på besök med Sarah på Skultuna messingsbruk. Slog till på bla en ny kastrull till Ittala samlingen, ett nytt vinglas eftersom ett har gått sönder, 3 nya dricksglas samt de tre kiwilyktorna ovan.

När jag kom hem blev den en snabb lunch beståenda av kelda orientaliska soppa och till fikat hade A varit och handlat oss varsinn semla! Gott i gott! Nu ska jag snart ställa mig vid spisen, lax blir det till middag!


härliga söndag


Utsikten i från en balkong på lillåudden



Tulpanbukett från svägerskan



Jaha, då var det måndag 15/2. Fortfarande ingen bebis som vill titta ut.

Kommer nyss i från barnmorskan som konstaterade att allt såg bra ut, lite höga hjärtljud men inget att oroa sig för. Den verkar trivas rätt bra där inne. Om h*n inte har tittat ut innan den 23/2 så ska vi på överburenhetskontroll för att kolla så att allt ser bra ut och prata om ev igångsättning.

Helgen har gått i snorets tecken, jag har konsumerat sisodär femton rullar med toalettpapper för att kunna torka mitt rinnande snor.

I går gjorde vi dock en liten utflyckt till lillåudden där det vankades födelsedagskalas på 15:onde våningen. Skaplig utsikt kan jag säga! Efter kalaset blev vi bjudna på älgstek hemma hos svärisarna innan vi åkte hem framåt kvällningen.

Just det, OS är ett stort intresse i denna familj också. Läggdags 04.00 i lördags, jihoo!

Nu ska vi snart ner på stan och luncha!




sen lördagkväll

Vaknade i morse med huvudvärk, öronvärk och rinnande näsa. Undra hur det påverkar våran bebis i magen om den kommer ut nu?
så denna dag har vi inte gjort mycket alls, kollade på os-invigningen på fm och efter lunch åkte vi ut till björnön och tog en uppfriskande (lååångsam) promenad.
När vi kom hem la jag mig i sängen med min julklapp "Skynda att älska" av Alex Schulman, hann med några kapitel innan vi bestämde oss för va middagen för kvällen (framför melodifestivalen) skulle bli, jag valde en Hawaii i från Sturegatan och A tog en burgare i från Gränden.

Efterrätten blev glassen Rocky road som intogs framför skidskytte starten, dock ingen medalj, men glassen var god!

Nu ska jag försöka få lite sömn, och inte verkar det som att bebisen vill ut i kväll heller...

livet på en pinne


Sushidinner som jag & emma njöt till tisdagsmiddag


Godis skålen som stod parkerad framför mig i går kväll medans vi tittade på Änglar & demoner


Den övre bilden är i från tisdagkväll och den undre är i från onsdagkväll.
Detta är livet på en pinne!
Varje dag fram tills lille knoddas kommer ut består av minst en gosak.
Det har såklart inte varit så här hela graviditeten utan bara nu på slutet, för nu är det verkligen slutet. V40+1 i dag (vilket betyder för er som inte vet att jag har fullt gången alltså 40 veckor och idag plus 1dag!)
Tänkte att 16 eller 17 kg spelar inte så stor roll i viktuppgång så nu kör jag fullt ut i gosaker tills våran gobit kommer ut!

För sen ni, då ska det bort. 16 kg, och jag tänkte vara snäll att låta er hänga med på den resan. Kul va?
Sen vill jag bara tillägga att jag blir så jävla trött på alla som säger att -Nej inte ska du tänka på att gå ner i vikt, tänk bara på din bebis och njuuuut!
Ja de är klart som fan jag kommer njuta, men det kan jag väl göra samtidigt som jag promenerar och vad jag sen äter har väl inget att göra med hur mkt jag njutar av bebis?

Det finns inget njutbart i att ha 16kg övervikt, (förutom bebisen) och då menar jag inget!
Allt ska bort!


äta bör man annars dör man

Det som är lite små drygt att vara hemma varje dag är att laga mat.
Måste ju laga mat varje dag, eller måste och måste det blir så i alla fall.

Det är inte så att kylen och frysen är speciellt lockande med sina ingredienser heller.

Dagens lunch blev i alla fall den här soppan, riktigt god faktiskt. (skippar man parmesanen så blir den lite smaklös men å andra sidan blir den då en riktig bantar soppa ;))

Zucchinisoppa med parmesan

4 port:
2 gröna zucchini- skuren i mindre bitar
0.5 gul lök- finhackad
2 vitlöksklyftor- finhackade
4 msk olivolja
1 hönsbuljongtärning
1 l vatten
salt och svartpeppar
Rikligt med finriven parmesanost till servering

Fräs lök och vitlök några minuter i olivoljan utan att det tar färg. Tillsätt zucchinin och fräs ytterligare några minuter. Häll på vatten och bujongtärning och koka under lock ca 15 minuter. Lägg i smör och mixa soppan slät med stavmixer eller i kannmixer. Smaka av med salt och peppar. Lägg rikligt med parmesanost i tallriken och häll på soppan.


Nu ska jag diska och lite senare ner på stan och fika med Emma!
HOJ!

helgen är över, välkommen måndag!

Så var helgen över ännu en gång.
Jag skrev faktiskt ett långt inlägg i går om min helg och vad jag har roat mig med, men det försvann så nu orkar jag inte skriva om det!
Men jag måste berätta att jag i lördags var på en shoppingrunda om dessa gobitar fick följa med hem till oss.
GE MIG VÅR!

(Inga känningar av någon bebis än så länge, det är bara jag och mina 16kg plus. Vihoo!!)


kickstart!

Det är upptagna dagar som fyller mina lediga dagar.
I går tillbringade jag dagen tillsammans med Sarah i e-tuna hos min Janika, åkte direkt och handlade på maxi när vi kom hem, hämtade A, åkte hem lagade mat och var HELT slut när jag väl satte mig i soffan.
PUH!
Nu ska jag snart styra ratten mot Hallsta och mormor där jag blir bjuden på lunch, efter det en fika hos Farfar och sen kalas hemma hos Anna.

Kickstartade morgonen med en blåbärssmoothie (eftersom jag har hela frysen full i blåbär)
1 dl vanilj yoghurt
1 dl blåbär
½ banan
MIXA
MUMS!


GOTTA GO!!




det börjar närma sig

Beräknat förlossningsdatum Ons 10 feb 2010
Du har 8 dagar kvar till beräknad förlossning.

prenumenation(er) som tidsfördriv

Idag slängde jag på ännu en prenumentionsavi på posten.
När jag kom hem så kom jag och tänka på att jag visst redan prenumenerar på tre tidningar.
Den senaste i tillskottet var Allt om mat.
De övriga är:

Elle interiör, Sköna hem & MAMA.

Jaja, lite tidsfördriv ska man väl ha...nu ska jag gå och krypa ner bredvid en varm kropp, God natt!

RSS 2.0