livet på en pinne


Sushidinner som jag & emma njöt till tisdagsmiddag


Godis skålen som stod parkerad framför mig i går kväll medans vi tittade på Änglar & demoner


Den övre bilden är i från tisdagkväll och den undre är i från onsdagkväll.
Detta är livet på en pinne!
Varje dag fram tills lille knoddas kommer ut består av minst en gosak.
Det har såklart inte varit så här hela graviditeten utan bara nu på slutet, för nu är det verkligen slutet. V40+1 i dag (vilket betyder för er som inte vet att jag har fullt gången alltså 40 veckor och idag plus 1dag!)
Tänkte att 16 eller 17 kg spelar inte så stor roll i viktuppgång så nu kör jag fullt ut i gosaker tills våran gobit kommer ut!

För sen ni, då ska det bort. 16 kg, och jag tänkte vara snäll att låta er hänga med på den resan. Kul va?
Sen vill jag bara tillägga att jag blir så jävla trött på alla som säger att -Nej inte ska du tänka på att gå ner i vikt, tänk bara på din bebis och njuuuut!
Ja de är klart som fan jag kommer njuta, men det kan jag väl göra samtidigt som jag promenerar och vad jag sen äter har väl inget att göra med hur mkt jag njutar av bebis?

Det finns inget njutbart i att ha 16kg övervikt, (förutom bebisen) och då menar jag inget!
Allt ska bort!


Kommentarer
Postat av: Zabina

skratt du är så jäkla rolig gumman =P

Vet du hur mycket du bränner när du ammar? Jag säger bara gooo milky ;D

2010-02-11 @ 12:34:26
Postat av: karin

kör hårt ba :D

2010-02-11 @ 16:41:31
URL: http://kkoskinen.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är ju inte bara minus bebisens vikt. Även allt vatten, moderkakan och mjölken i tuttarna spelas med in och det är väl säkert 3-5 kg till. Så 16 kg -bebis 3.3-4 kg minus moderkakan som väger runt 1.5 kg och allt vatten, det vet man ju inte riktigt hur mycket man har. För mig tog det 5 veckor att gå ner all min graviditetsvikt som var 15 kg. Och då gjorde jag inte nått. Promenerade bara, inget märkvärdigt. Jag hade tur :)

2010-02-17 @ 20:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0