Semester!

Semestern är i full gång och Andreas har redan haft två veckor. Vilket innebär att det nu är två veckors jobb innan han är ledig två veckor igen.

Vi har hunnit med att vara i Färna några dagar, Varberg, Ullared, Göteborg, bröllop, sol, bad, god mat, underbara människor, en semester utan klagomål vill säga!

A´s nästa period kommer mest bestå av packning av lägenheten och förberedelser inför dop då det med stormsteg börjar närma sig de båda.

Nu börjar det bli sängdags för i morgon ska jag upp och jobba!
God natt!

underbart

Det är helt otroligt hur man kan älska en människa så mycket som MIN Klara!
Tänk att jag har burit henne inom mig i nio månader innan hon kom ut som våran egen KLARA!

KLARA 5 månader:

Hon ler & skrattar mest hela dagarna är det något som är fel så är det oftast hunger, sömn eller blöjbyte som spelar roll.
Hon ÄLSKAR sitt babygym där hon oftast tillbringar mornarna medans mamma och pappa äter frukost och duschar.
Att åka bil är mer roligt nu än vad det var för några veckor/månader sedan.
Även vagnen har blivit populär, nu duger den inte bara att sova i utan även att filofisera i.
Babybjörn bärsele är favoriten, hon har precis börjat sitt framåtvänd och när hon sitter så ger hon inte i från sig ett ljud (förutom glädjetjut) innan hon somnar av alla intryck som passerar.
Hon vänder sig i från mage till rygg men har ännu inte riktigt kommit på hur man får undan armen när man ska vända sig i från rygg till mage.
Hon äter gröt till frukost och oftast någon puré under dagen, morot verkar vara en favorit! Annars är det fortfarane ersättningen semper som is the shit!
Hon somnar för kvällen mellan 19-20, vaknar en gång för mat och stiger upp gör vi runt 6-7 på morgonen.
Att bada är en stor favorit, det är vatten högt och lågt när Klara har skvätt färdigt med händer och fötter.
Hon somnar med napp i munnen och tiger eller kanin över huvudet i sin egen säng för att efter nattmålet komma över till mamma och pappa.



Världens bästa Klara!

Det händer så mycket..

Husägare har vi blivit! I hallstahammar.
No comments på det, det känns bra för oss i min familj. Vad andra tycker bryr jag mig inte alls om.
(blir nog en hel del bloggande om det, måste bara fixa en kamera, Sooooofia? ;))

Resa till Spanien är bokad!
Såå välbehövligt kommer det nog vara när vi beger oss.

Andreas går på semester på fredag!
Vi ska bara ta det lugnt och vistas en heldel i stugan.

Jag dricker ett glas vin just nu!
Vitt, med lite oliver till.

Klara min älskling somnade tidigt i kväll, redan kl 19, så vi får se hur natten blir!


PUSS


lycklig

Det är sommar, solen skiner och jag har världens finaste dotter & sambo!

Klara har precis somnat in i sin första nap och jag tar det lugnt i soffan och inväntar dagen.
Vi ska ner på stan och träffa Elinor och senare ska vi i väg och träffa mäklaren.
Den här helgen har varit den bästa på länge!



Vi hemma hos Andreas farbror i helgen, 32c i vattnet och Klara älskade det!


RSS 2.0