God fortsättning!


Klaras första julafton!



God kväll och god fortsättning!
Dålig uppdatering de senaste dagarna men det har varit fullt upp.


Julafton & juldagen gick i ett rasande tempo, julfrukost hos svärföräldrarna på morgonen, glöggmingel hos mamma innan kalle anka och kommande julmiddag.


Julafton var härlig hela dagen igenom, fick massa fina julklappar, god mat, Klara var på toppen humör och hela släkten var samlad. Midnattsmässan hann vi också med innan det var dags att säga hej då julafton för den här gången. Den bästa tiden på året!


Juldagen vakande vi upp hemma hos mamma och fortsatte i samma matanda som vi hade på julafton. Dvs massvis med julmat och godis. Efter nyår är det andra bullar!



Den här veckan vaknas det nyårsmiddag hemma hos oss med de flesta av våra vänner! Bland det roligaste jag vet att få planera in mat & dukning, återkommer med resultatet!



Nu ska jag dra mig mot sängen och fortsätta läsa på min julklapp, En flickfotografs bekännelser!


glöggmys!


Mycket gott fanns det att välja på



tryfflar, mozart kulor, rocky road & bountybollar


massa goda ostar



Kvällen i går var den bästa på länge, min ÄLSKADE vänner var här på glöggmys! Vi pratade och pratade i timmar, innan vi alla flyttade till soffan och kurade under filtar till mini serien "morden i Sandhamn".

 

I dag blir det en inne dag, termometern visar minus 20 grader så då stannar vi inne och myser!

 

Förhoppningsvis kommer pappan i familjen hem i kväll också så att jag kan åka in själv till stan för att fixa de sista med julklapparna!


Nu är det jul igen...


Från köket



Liten linslus med på bilden :)



Vår fin fina julgran!


Så här ser det ut hemma i vårat vardagsrum i dessa juletider! Har nyss varit nere hos farfar och fått porterstek till lunch, kan vara det godaste jag ätit! MUMS


Om någon timme kommer girlsen hit, här ska mysas!


Jul hos oss!



Sista veckan innan jul!


Jag har fortfarande inte handlat klart mina klappar. Jag tänkte ta en sista sväng på stan på onsdag, verkligen i sista minuten. Men jag vet vad jag handla så det borde gå undan.


I morgon kommer tjejerna hit på lite glöggmys så här innan jul, det ska bli mysigt! Det är inte ofta vi träffas alla samtidigt, vi försöker men det är ofta någon som inte kan av olika anledningar. I morgon kommer nästan alla!


Nu har en liten sjukling vaknat inne i sin säng, gotta go!






10 månader


Stora tjejens favorit position!



10 månader blev våran lilla tjej i går! Var tar tiden vägen?


Blogga har jag inte gjort på länge heller, fick tillsägelse av min syster i går. Sagt och gjort här kommer ett livstecken!


Den senaste veckan efter vår vistelse i Sälen har jag och Klara varit hos pappa/morfar och hälsat på, vi har bakat julgodis, städat, jobbat, träffa vänner och massa annat skoj!


I dag har vi inte mycket på agendan, vi ska ta en promenad runt skantzen när mamma slutar framåt 13, men fram tills dess ska vi bara vara!

Tänkte att jag skulle bjuda på lite jul bilder från vårat hus i eftermiddag, ni får hålla utkik!


Fredagslunch


Bulgur sallad

Fredag, igen! Den här veckan har kännts väldigt lång. Det kändes som söndag i onsdags när vi kom hem från Sälen, så veckan har nästan dubblats!

Har tillbringat förmiddagen på stan med MIG SJÄLV! Det var första gången jag var nere utan Klara. Det var så skönt att bara strosa runt för mig själv och kolla på allt fint. Handlade några julklappar innan jag pallrade mig hemmåt igen.

Nu har vi nyss ätit lunch här hemma, Andreas åt rotmos och fläskkorv not my cup of tea, så jag slog till på en buglursallad alá tager va med haver. Det resulterade i ingredienser som, soltorkade tomater, ruccola, oliver, fetaost, corchinos, bacon & bulgur. Smarrilimums!

Nu är det lite siesta innan vi ska besöka tvillingarna som har kommit hem! Mot kvällningen är det glöggfest hos grannarna, super fredag!


Tack för den här gången


Så här härligt har vi haft det

 

 


Sooooool



Nu är det tack och adjö för den här gången! Alldeles strax ska vi börja packa i hop våra grejer och städa stugan.

Nu ska vi hem och hälsa på Klaras nya kusiner som föddes i går, Majken & Gusten ♥ . Plocka fram alla tomtar ska vi också göra, och leka med Klaras alla leksaker som hon inte har sett på en hel vecka.

Redan i morgon åker jag vidare ner mot pappa, ska måla klart deras kök som jag påbörjade i somras. Blir borta ett dygn, så det blir bara en snabb visit.

Det är min fina syster som har tagit de fina bilderna ovan!


älsklingar


mina finaste!

Ett ännu ganska ödsligt Sälen


Varm choklad är en given dryck när man är i fjällen



Pannkakor lika så


Ett ännu ganska så ödsligt sälen



Nu är det tyst i stugan! Mamma o co har åkt hem, Klara sover & Andreas är ute i spåret. Vi stannar här upp några dagar till eftersom Andreas är ledig hela veckan.
Senare i kväll får vi dock sällskap, Emma & Patrick kommer upp och åker lite skidor med oss!

Tystnade är ganska skön för en kort stund..


Gårdagen bjöd på utfärdsåkning för Sofia & Conny´s del medan vi andra gick omkring och kikade in omgivningarna vid backarna.
Det är lite konstigt att vara här upp så tidigt på säsongen, många stugor står tomma, köerna i backarna är korta och på fiket vi besökte i fredags var vi nästan ensamma. Om bara några veckor kommer det lysa i varenda stuga, köerna ringla sig långa till både backarna & alla fik.

Det blev även ett premiärtur för Klara i sin nya pulka som hon fick av mamma & Conny, TACK! Det var verkligen en hit och så fort hon vaknar ska vi ta en tur här utanför stugan.
En after ski hann vi även med innan vi drog oss hem till stugan där det vankades tacos & rödvin, MYS.

Nu ska jag snart duka fram lite rester från gårdagen till lunch innan vi beger oss ut i snön igen!


Efterlängtat inköp!


Rosa underställ från PEAK

 

I går på vägen upp stannade vi till vid Stadiums sport-tält nere i Sälen byn. Blev så glad när jag såg världens finaste underställ som jag spanade in redan förra året (men som då kostade 1300:-, vilket är lite i värsta laget för ett underställ) på 50% stället!

Jag fick byxorna av min kära mor och tröjan slog jag till på själv, nu är det dubbelt så roligt att bege sig ut på skidorna!


Champange!


Torsdagsmiddag i Sälen



Champagne



Kräftpaj med mango & machésallad

 

 

Godmorgon fredag!

Så här god middag avnjöt vi i går kväll när vi hade ankommit till Sälen! En supergod kräftpaj gjord på smördegsbotten och ISKALL champagne till det. Inte fy skam för att vara en torsdagkväll!

Termometern visar just nu på -15c och vi ska snart bege oss till Lindvallen för en liten shopping tur. Vädret är lite grått men med lite tur så kan solen snart kika igenom.

I kväll vankas vedeldad bastu med en kall öl och årets första julbord efter det! MYYYYYS!!


RSS 2.0