Vänner & barn

Suck.
Att ens behöva skriva ett inlägg om detta gör mig trött (har iofs inte sovit på hela natten då jag har en proppeller i i sängen, kan ju vara en orsak).

När jag var gravid pratade jag och mina vänner om att vi inte skulle sluta höras och umgås bara för att någon i detta fall jag får barn.
Sure
Sen Klara kom till världen är det inte många samtal i månaden där någon undrar om man vill följa med och hitta på något.
Vill bara påpeka att bara för att jag har en liten tös så betyder det inte att jag inte vill hitta på något med mina "vänner".
Jag hör kanske inte av mig så ofta heller, men det kan ju bero på att vi inte hittar på något som inkluderar vänner så ofta. När jag väl träffar mina vänner så känns det ofta som det är på mitt intiativ.

Men man får andra vänner på vägen, massa go´a mammor och prata av sig med!

Vara bara tvungen att skriva av mig.
Nu ska jag ut och bränna fett.

JAG VILL

Det är så mycket jag vill....



- Ha en varm och skön sommar med mina kära

- Roadtrip med min familj i sommar

- En riktigt drink kväll med min tjejer med start i solen

- Gå ut och äta med Andreas

- Sälja lägenheten och köpa en ny

- Inreda Klara´s rum i den nya lägenheten

- Åka till New York

- Åka på en charter resa i europa

- Åka till Thailand i vinter

- Bila i Europa

- Ha Andreas hemma jämt

- En hel del nya kläder


Where to start?


Första vaccinet!

I dag har Klara fått sina första sprutor. Slutade som väntat med gråt & värk.
Nu har hon dock somnat i sin vagga och jag hoppas för hennes skull att hon sover ett tag. Natten var som de tre senaste, inte rolig alls. Väldigt skönt att Andreas är hemma.

Sen hade pluttan inte gått upp i vikt som hon ska, endast 350gram på en hel månad. Inte bra, inte bra. Så nu ska vi mata på med ännu mera flaska än vi har gjort tidigare.
Bajsar gör hon också som aldrig förr, från att ha gjort i från sig ca var 4:e dag så är vi nu uppe i ca 8 blöjor per dag!!
Bvc sköterskan sa att det kan vara vår magsjuka som fortfarande ligger och spökar, samt att vi var nere hos pappa där magsjukan gick även där.

En säng till stumpan ska inhandlas i dag också, en BRIO cot two.
Nu inväntar vi febern...

sol & bad

Jag tycker ganska synd om er som går in här och kollar om jag har uppdaterat och så har jag inte det.
Tråkigt tycker ni.
Ska försöka skärpa mig!

Sitter och surfar runt på diverse res sidor för att kolla upp Thailands resa till nästa vinter. Skulle vilja åka till någon del av Thailand där jag inte har varit förut. Har varit i Thailand år 2000, 2007 & 2008 varav 2007 resan var backpacking så jag har sett en hel del ställen. Men Khao Lak har jag aldrig varit i, det vekar vara barnvänligt också, värt att tänka på.

Eller så blir det kanske en kortare resa, Kanarieöarna finns ju alltid inom räckhåll!

Hoppas i alla fall på att få sällskap från våra vänner!


Grattis Klara 3 månader!

Det viktigaste med dagen är ändå att gullepluttan fyller 3 månader i dag!


Klara 1 dag gammal


Klara 3 månader!

Dagens

I dag har jag klippt mig och slingat håret, så jäkla snygg blev jag.
Efter det gick jag och mötte min bästa syster som hade tagit hand om min lilla pärla under frissa tiden.

Sen blev det inköp av sushi, promenad hem och intag av lunchen.

Har även hunnit med att fota lägenheten som skall ut till försäljning!

Nu ska jag och Klaris ta det lite piano innan vi åker ut och handlar mat för kvällen. Men först! Byte av blöja!




Det lilla monstret!


Så söt när hon sover...

Innan skrikfesten

Innan skrikfesten som jag beskrev nedan så hade vi faktiskt väldigt mysigt tillsammans med Sarah & Caeila.


Världens finaste lilla Klara!



Stora Caeila solar sig lite



Sommar!



Lunch i från Ny matsedel


Frustrerande!

Undra om Klara är det enda barnet i denna värld som inte gillar att åka vagn.
Så.jävla.frustrerande

Det går bra första halvan av promenaden om hon är nybytt, ny äten och trött. Men andra halva slutar alltid med gallskrik från hennes sida. Vi kan aldrig ta en låååång promenad eller vara borta för länge får då vet man hur det slutar. Med gallskrik.
Jag tror jag kräks!
Bärselen är inte heller någon hit och att gå runt och bära på henne är uteslutet.

Fy f*n rent ut sagt. Jag är less.




soool

Tisdag förmiddag och dags att bege sig ut. Jag & Klara ska åka och lämna bilen på toning.
Kul att veta.
Jag längtar efter sommaren.

Ha en bra dag!

BANTA

Banta, banta, banta!

En hel kväll med tjejerna!

Så har ännu en helg gått passerat.

Det har varit en himmla bra helg, förutom att jag har träffat Andreas alldeles för lite. I går åkte jag till stockholm med Emma & Janika för att hälsa på Micka & Gital. Det blev som vanligt en galen kväll/natt med sushi, vin & berns besök.
När klockan ringde i morse så var vi alla rätt möra, ett Burger King besök, en godispåse och några timmar senare så känner jag verkligen att tröttheten börjar komma i fatt. (Det är inte varje dag man är ute och shakear till halv 6 på morgonen).

Det var första gången jag sov utan min lilla älskling och det var väldigt vemodigt att lämna henne och Andreas i går när jag skulle åka. Men dom hade klarat sig bra utan mig och jag hade väldigt roligt tillsammans med mina tjejer.
Nu dröjer det dock innan jag åker i från min familj ett helt dygn igen. <3

Jag är ap trött så god natt!

Fredagsmys!

Andreas lägger (en övertrött) Klara, maten står i ugnen & jag sippar på ett glas vin. Härliga fredagkväll!

I morgon åker jag till stockholm med tjejerna och min lilla tjej ska vara hemma med pappa. Saknar henne redan.
Det känns i allafall som att det kommer bli en bra helg.


Sisodär exakt 11 veckor sedan!

kärlek


RSS 2.0