det finaste jag vet


pluttan som blir hela 5 veckor i dag!


finally friday!

Jaha mina vänner, värst vad jag uppdaterar er om vad som händer.
Det nya är att jag har varit stenhård i veckan angående kosten, och det ger resultat mina vänner, de ger resultat! I can feel it!
Men jag har ingen våg hemma så vi får allt vänta med vägning tills jag hittar en lämplig plats att väga mig på.
(men jag känner på mig att jag är tillbaka på ruta ett efter påsk igen, men då är det ialla fall plus minus noll)

I dag blev dagens lunch omelett med kantareller.


Annars så är det fredag i dag vilket betyder att darling kommer hem, och just denna fredag betyder att han sen är ledig i 10 dagar, fint!
I morgon fyller Klaras faster 30 år vilket ska firas med SPA, (hey blek fet eve i bikini, men vad gör de?)
På söndag åker vi till sälen och stannar en vecka. Men jag lovar såklart att uppdatera er om hur läget är däruppe.

Nej nu är det en promenad på agendan, sen en tripp till IKEA!

PUSS!



bit(ea)ch 2010

Så var den här, dagen då jag byter ut min oboy och mina ostmackor mot firberhavregryn och ägg!
Vågen står förtillfället på 62 kg, dvs jag har gått ner 11kg och har 6kg kvar.


Nu kör vi, bitch 2010!
Pepp pepp!!


en vanlig dag


vårpromenad!

Så här kan en vanlig dag se ut när man är mamma ledig!


härliga fredag

champagne & choklad


I går var det firar dags på Bomansgatan! Det var månadsdagen som firades och här spar vi inte på krutet. Det blev varsitt glas champagne till mig & Andreas, Klara fick nöja sig med några chokladpraliner i från Lindt eftersom hon ännu inte har blivit myndig. Men den som väntar på något gott!

Nu var det visst lördag, jag råkade glömma bort det lovade inlägget i går kväll men det blir ju kompenserat nu! Den här lördagskvällen har bjudit på bagels med creme cheese och en kopp thé framför luftslottet som sprängdes, inte alls lika fancy som i går men nu spar vi oss till nästa månadsdag. 19 April!

 


barnbidrag

I dag är en stor dag!
För det första så fyller Klara en hel månad, grattis älskling! Och för det andra så har jag fått mitt första barnbidrag, alltså inte till mig själv utan till MITT BARN.
Herregud vad konstigt, barnbidrag till mitt eget barn, det trodde man inte när man själv fick barnbidraget av mammsen och åkte in och brände upp det hela på kläder.

Nu är det nya tider, denna gång går barnbidraget till blöjor (som är sjukt dyrt och det går åt MASSOR), kräklappar, bajshanddukar osv.
Tjoho va gött med barnbidrag!




( jag vet att jag uppdaterar dåligt, de ska bli ändring, jag lovar. Ska kompensera er med ett till inlägg lite senare. )

Iittala essence


champange, vitvin, rödvin



champange

Det var inte bara Klara som fick paket när pappa var uppe i förra veckan. Jag fick äntligen mina vitvins glas i från Iitalas essence serie! Det var ett byte, då vi i juklapp fick två stekpannor så bytte vi den ena mot vitvins glas eftersom de var det och coctail glas som saknades innan serien blir komplett.

Så nästa köp eller önskan blir alltså cocatilglasen!


bussy mama


mama, elle interiör, allt om mat


Under veckan har hela tre nya tidningar ramlat in i brevinkastet. Dock är livet som mamma rätt upptaget så tidningarna får snällt vänta på att bli lästa. Vem vet, jag kanske kan bakat något ur detta nummer av allt om mat till nästa påsk!


note to self

note to self:
Använd inte ljusa kläder när du byter blöja

Köp INTE vita handdukar till en bebis

 

Bajs hej, bajs hå!


fotvänligt


skor i från h&m


strumpor i från trumpette


Dålig uppdatering från min sida!
Dagarna bara svischar förbi, jag som trodde jag skulle ha all tid i världen när jag blev mamma, tjo hej du!

I går var vi på stan med Janika och käkad lunch och så blev det en hel del shopping till mig & Klara, de var vi väl värda ;)

Bilderna ovan visar ännu en gång hur bortskämd vår lilla skrutta är! Det är mormor & farbror conny som har varit på NK och gått loss på barnavdelningen. Resultatet blev dessa ur fina strumpor i från Trumpette. Skorna är även de en liten gåva ifrån pinnmogatan i from av ett par skor i från H&M.
Tack snälla mormor och conny!

Nu ska vi gå ner i tvättstugan och kolla om vi kan få tvätta. Alla Klaras kläder och handdukar är nämligen ner bajsade, kissade och spyade!
Tjoflöjt!

present regn!


fina presenter från tant emma

Det är minsann en bortskämd liten dam som har kommit till oss. Hela veckan har varit full av besök och bortskämd som hon är har hon fått fina presenter av allihopa!

Denna super fina adidasdress, emma böckerna och mjukis kaninen fick hon från mammas bästis emma och farbror Patrik!
Jag har en heldel att visa upp men vi får ta lite i taget.
Nu har hon haft två super bra nätter, peppa peppa, både mamsen och papsen har fått sova!

I dag väntar en lördag i hallsta med promenad och god mat, i morgon kommer Klaras morfar upp i från Falköping och vi får söndagslunch hemma hos gammelfarfar.
Ha en skön lördag!


terrorist


den lilla terroristen


Tänka sig att i den där lilla kroppen döljer sig en riktigt liten terrorist! :) I natt har hon hållt oss vakna genom att vakna varannan timme och vilja ha mat. Vihoo. Nu däremot sover hon sött, bara för att hon vet att vi snart får besök så då kan mamma & pappa inte vila!

Det är Klara´s faster & kusiner som kommer på besök. Dom har mat med sig också, passar bra för jag är såå hungrig!


RSS 2.0