En snart färdigbakad kaka!

I dag har jag inte gjort många knop. Tog en promenad innan lunch, och efter det har jag mest slöat runt och nu ligger jag i soffan. Igen.
Jag har nämligen läst att man ska se till att vara utvilad mest hela tiden eftersom man aldrig vet när det sätter i gång. Snart får vi se hur bullen i ugnen ser ut!I dag har jag inte gjort många knop. Tog en promenad innan lunch, och efter det har jag mest slöat runt och nu ligger jag i soffan. Igen.
Jag har nämligen läst att man ska se till att vara utvilad mest hela tiden eftersom man aldrig vet när det sätter i gång. Snart får vi se hur bullen i ugnen ser ut!



Just ja, värpnigsväskan har jag fått packad också. Så allt är nu i sin ordning!

dinnertime!



Efter att ha varit ute i sista minuten i går och ringt runt till ungefär varenda resturang i hela västerås i hopp om att få ett bord för två hamnade vi till slut på Akropolis/Atrium.

Kanske inte världens bästa mat, men umgänget vägde upp det hela!
Vi får se när vi får tid att gå ut och äta nästa gång, då blir det förhoppningsvis ett glas vin inkluderat alkohol.

Vi var hemma igen runt halv tio och jag somnade som vanligt i soffan efter ca en kvart.

Nu ska jag ta en dusch och försöka underhålla mig själv ett tag, känner mig redan rastlös av att gå hemma. Haha!
Trevlig söndag på er!

Min sista arbetsdag för ett tag framöver...

Det är fredag och det närmar sig verkligen hemgång för min del.
Jag känner mig faktiskt inte de minsta bedrövad över att gå hem, det skall bli SÅ skönt att förhoppningsvis ligga på soffan och ta igen mig en vecka eller två innan den lilla kommer ut.
Äta pasta ska jag göra också, för det har jag hört att man ska ladda upp med. Pasta med massa goda feta såser!

Sen ligger min tanke på våren & sommaren, jag är verkligen trött på all snö just nu.
Samtidigt som jag så klart vill att det ska vara snö när vi åker upp till sälen i påsk.


Men som sagt, fredag i dag och en hel helg ligger framför mig utan de minsta planering förutom att jag och A ska gå ut och äta på någon mysig resturang i morgon. Det var alldeles för länge sen, ska nog kolla in lite alternativ nu innan jag drar igång och arbetar min sista dag på, vem vet hur länge?

bläääää

I natt har jag sovit som en jävla kråka!
Det trycker, spänner, värker och är bara jävligt drygt just nu.
Mina fötter är riktiga fetto fötter, har inget slut mellan vad och fot.
Dubbelhakan hänger till golvet och jag är bara allmänt sexig.

HOT MAMA!

two days to go

I dag är det bara två dagar kvar tills det är dags att gå hem från jobbet.
Det känns inte alls vemodigt, jag bara längtar!

Men såklart kommer jag sakna jobbet & jobbarkompisarna en hel del också.

I dag hade alla MINA (som det stod på kortet) hyresgäster ordnat med överaskningsfika åt mig.
Nybakat fikabröd från Ericsson, en bukett blommor & ett paket med ett halsband i från Efva Attling väntade mig i fika rummet.
Mina fina hyresgäster!



Inte nog med att förmiddagen blir hur bra som hellst!
Emma en annan hyresgäst kom förbi och ville lämna ett paket med finaste mjukisdressen till bebisen.
Vad har jag gjort för att förtjäna så mysiga människor runt omkring mig!

mobilhelvete

Medd till mina vänner:

Min mobil har ett allvarligt fel och har varit inne hos läkare för operation.
Under den tiden försvann alla mina nummer.
De flesta är tillbaka lagda med ni som har en 9:a i telefonnumret finns inte med. Jag kan nämligen inte trycka på siffran nio på telefonen.
Så därför kan jag inte heller ringa er, om inte ni ringer mig först så jag kan lägga in er i min telefonbok.
Så vi får väl se när ni med nior i nummret hör av er!

(emis är redan avklarad ;D)

Längtar!

Hittade en lista över saker jag längtar till och ska göra exakt lika mycket som den mamma som skrev det:

  • DRICKA VIN! - Rött rött rött & kanske lite vitt
  • Ta en finfin drink och sippa på läääääääääänge
  • BANTA! - Hårt och osunt.
  • Träna! Åååh vad jag längtar!
  • Promenera fort fort fort!
  • Gå i högklackat!
  • Ta med en RIKTIG öl i bastun.
  • Planera en resa
  • Köra över folk på stan med barnvagnen
  • Ligga på mage


    Samt, torka bajs, torka spya, sova oregelbundet, ha påsar under ögonen & massa annat bebis göra!

  • Fredag och tacodinner!

    Äntligen fredag, och jag har en hel ledig eftermiddag framför mig!
    Så härligt!!

    I kväll blir det tacodinner hemma hos Mamma i hallsta.

    För att en tacos ska vara komplett behövs följande:
    Majs
    Ost
    Tomat
    Salsa
    Creme Frachie /gräddfil
    Hårt bröd

    MUMS!!!!

    Torsdagkväll

    Denna torsdag har jag äntligen fått håret friserat och slingat! Det var på tiden!
    Det känns genast så mycket fräschare, fick mig en liten genomgång i håruppsättningar också. Annars blir det mest, utsläppt samma dag jag tvättar håret, dagen efter det blir det uppsatt i en smalklämma och tredje dagen en inbakad fläta.
    Variation var det ja!

    Nu slö tittar jag på mitt favorit program "Vad blir det för mat" på tv4+ och ska snart gå och skölja bort min ansiktsmask.

    Go hatt på er!

    New York





    För snart 5 år sedan var jag i denna underbara stad.
    Synd att jag inte uppskattade den lika mycket då som jag skulle ha gjort i dag, även om jag redan då tyckte att den var helt amazing.
    Jag ska åka dit igen, men fram tills dess är det jag, A och vårat lilla knyte mot världen!


    Tvättid & moppning

    Har haft en lugn och skön helg. Mamma & Co var och hjälpte oss att fixa till i badrummet inför bebisankomsten i lördags, som tack för hjälpen bjöd vi på hemlagad lunch och en blåbärspaj till efterrätt.

    På lördags-kvällen blev det ett bio besök med Jenny & Henke, såg snabba cash som jag tycker var helt klart se värd!
    Söndagen blev det söndags-lunch hemma hos mormor och därefter en riktig soffkväll med godis framför Johan Falk på tv4.

    I dag efter jobbet ska jag hem och tvätta, har en mount everest liknande hög i sovrummet med tvätt. Samt en heldel lerfläckar i hallen som behövs moppas bort. Vihoo vilken riktigt måndagskväll det blev!


    blått eller rosa?

    Undra om det är en pojke eller flicka i magen, om jag ska titta på nedanstående lista blir det tveklöst en lite kille!


    1. Titta ner
    Enklaste sättet är att bara ta en titt söderöver: Är magen låg väntar du en pojke, är magen hög blir det en tjej
    SVAR: Min mage är ganska låg


    2. Räkna hjärtslag
    Nästa gång barnmorskan lyssnar på din bebis hjärtslag så lyssna lite extra nog på vad hon säger. Har bebisen en hjärtfrekvens på 140+ slag per minut är det ett litet flickhjärta som slår. Är hjärtfrekvensen på under 140 slag per minut är det ett killhjärta.
    SVAR: Sist låg hjärtslagen på 120/min


    3. Godisgris?
    Har du fått ett omättligt sug efter surt och salt? Då väntar du en pojke. Om du istället bara måste ha glass var och varannan dag så blir det en flicka.
    SVAR: Bara sugen på mat, så jag vet inte?

    4. Indiansk visdom
    Enligt en legend om Maya-indianerna kunde de förutsäga könet på barnet genom moderns ålder. Jämför din ålder det år du blev gravid med årtalet då du blev gravid. Är båda jämna eller udda blir det en flicka, är en jämn och en udda blir det en pojke.
    SVAR: 22 år 2009 = pojke


    5. Fet och finnig
    Får du tillbaka din värsta tonårshy under graviditeten med finnar och fet hud? Då ruvar du på en flicka. Enligt myten så stjäl bebisflickan sin mammas skönhet…
    SVAR: Har fått en hel del finnar!! Såå en flicka alltså?


    6. Ringlekar
    Knyt en tråd i en ring, till exempel din vigselring. Låt ringen hänga framför magen. Om ringen snurrar i en cirkel blir det en pojke, om den pendlar fram och tillbaka gömmer sig en flicka i magen.
    SVAR: Har inte provat.


    7. Bosatt över toastolen?
    Led du av illamående hela första trimestern – eller kanske fortfarande? Då tyder det på att en liten tjej kommer att titta ut. Slapp du morgonillamående lär det bli en kille.
    SVAR: Inget illamående alls


    8. Det hänger på benen
    Har du tjocka och svullna ben så blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben så blir det en flicka.
    SVAR: Tjocka ben just nu!!


    9. Kolla sängläget
    Om du tycker det är skönast att ligga på vänster sida väntar du en pojke, föredrar du höger sida blir det en flicka.
    SVAR: Höger helt klart!


    10. Kinesiska befruktningskalendern
    Antik kunskap som sägs kunna förutsäga könet genom att jämföra ditt födelsedatum med datum för befruktningen. Prova själv här!
    SVAR: Det där orkar jag inte prova!


    Så enligt mina svar blir det 4-2 till att det är en liten pojke i magen!
    Om fyra veckor vet vi svaret :D


    HAITI

    Skicka ett sms med texten LIV till nr: 72990 för att skänka 50:- till människorna i HAITI som har drabbats av den största jordbävningen på många många år.
    Över 100.0000 döda

    Gör det nu, snåla svenskar!


    trött, tröttare, tröttast!

    Ännu en dag på jobbet.
    Jag är SÅÅ trött. Somnade i soffan kl sju i går kväll och vaknade åtta när programmet jag skulle sa (halv 8 hos mig) var slut. Typiskt!
    Känns som jag inte gör annat än är på jobbet, vakna, gå till jobbet, gå hem, sova... sen börjar det om!

    I alla fall så tänkte jag ger er ett bok tips!¨
    Super bra!


    Time for work....


    mission knyta skorna

    Kunde inte ha sagt det bättre själv!

    monday morning!

    Och ännu en helg har oss passerat.

    Fredagkvällen var jag som sagt på bio med lillasyster, Avatar. Och nej! Den var inte OK, gillar man blåa monster, flygande drakar och konstiga noshörningar så är den säkert bra. Men ingenting för mig!

    I lördags blev det en kort arbetsdag och kvällen var det mys med mina fina vänner, som vet om att de betyder allt för mig! M hade dukat upp med både parma, vindruvor och tapenad sååå gott!

    Och i går var det ännu en kort arbetsdag, sen blev det en eftermiddags lur & kvällsmat bestående av varma mackor. Gottigott.

    Har även läst ut boken Elsas mode som jag fick i julklapp, en riktig chicklit som jag utan problem läste ut på en vecka.

    Nu är det måndag och jag är på jobbet, countdown has begin, endast 14 arbetsdagar kvar!!

    När veckans vardagar tar slut

    Fredag i dag, igen! Vilken känsla, jag tycker det är fredag och hegldag mest hela tiden.
    I helgen står jobb på agendan och lite sammanstrålning med mina vänner.

    Men först fredagkväll och bio med min syster!


    Spontan utflykt!

    Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig sist jag skrev det senaste inlägget.

    Andreas ringde nämligen och talade om att han också hade tagit ledigt och gav som förslag att vi skulle åka upp till Sälen för att hälsa på hans päron som har blivit med hus där uppe.
    Sagt och gjort, vi packade på tio minuter, åkte till barnmorskan och därifrån direkt upp till Hundfjället.
    Det blev tre dagar upp i kylan (-29c som mest) med trevligt sällskap, god mat & massa bus med Ebba som hade följt med mormor & morfar upp.

    Åkte hem i går och landade i soffan men den byttes snabbt ut mot sängen.
    Idag är det jobb som gäller, det är dock bara 1½ h kvar nu innan hemgång.

    Skulle behöva tvätta, städa och hämta ut ett paket i eftermiddag... hmm vi får se vad som hinns!

    Tack & bock!

    God fortsättning

    God forsättning på det nya året!
    Det känns faktiskt inte alls att det är nytt år, min nedräkning har inte varit nyårsafton utan är som förståligt ungefär en månad framåt.

    I dag har vi varit på IKEA och spenderat lite pengar, efter det har vi skruvat hela eftermiddagen med undantag för en lunch och en middagslr lur!

    Har föresten glömt bort att meddela er alla om att jag har kommit in på högskolan, en kurs i marknadsföring 7,5 poäng. Som startar i vår på distans. Det känns som en utmaning att klara det med tanke på att jag kommer ha en hel del annat att göra också, men jag ska försöka att klara av båda delarna.

    Annars så har jag tagit semester både måndag & tisdag denna vecka också. Förjäkla najs, tänkte att jag skulle försöka få till det lite bra i lägenheten och städa ut julen.

    Nej mest massa munbajs blev det i dag också, god natt!

    RSS 2.0