VÅR


Klara upptäcker en ny värld



Såååååå härligt!!


Saknar ni mina inlägg?
Jag har bloggtorka, eller nej inte blogg torka, jag orkar bara inte skriva.
Men nu gör jag ett försök igen!


Dagarna som har gått har vi försökt vistas så mycket ute som möjligt, det är ju så skööönt! I går var jag på utbildning på jobbet, det närmar sig verkligen med stormsteg!


I dag blir det städning, prommis och ett besök hos Johanna & Ville.
Gotta go!



se på oss


Har ni sett något finare?

Gråa jag

Usch, jag behöver en förändring!

Det är mitt utseende jag är trött på, jag är trött på att alltid ha samma frisyr. Det spelar ingen roll hur jag klipper mig, det blir ändå alltid sidbena eller en fläta i slutändan varje morgon. När jag egentligen vill ha nya FINA roliga frisyrer varje dag.

Olika uppsättningar med olika klämmor, snoddar, diadem eller ett fint utsläppt hår. Jag är tamme fasen aldrig nöjd med håret.
Tips Jenny??!!


Min gråa glåmiga hud är inte heller att leka med, behöver mirakel grejer NU!


Kroppen är jag ialla fall på g med, löpning 3 dagar i veckan och PW´s där i mellan med barnvagnen...


Sen har vi det här med kläder... Jag har inga kläder.. Eller jo jag har kläder men jag har glömt bort hur man matchar olika plagg med varandra. Hur gör man?
Börjar jag bli gammal?


Jag tror jag måste köpa på mig ett gäng tidningar och gotta ner mig i, jag har inte läst ett glossigt magasin eller skvallertidning på hur länge som hellst. Det är endast mamma tidningar som har gällt här i ett års tid, men nu får det tamme tusan bli ändring på det här innan jag förfaller!


Nu är det mitt utseende som ska prioriteras!

Fredagsfika


Obligatoriska fredagsfikat


Vad jag gillar fredagar!


Det är den absolut bästa dagen på hela veckan! Ännu bättre blir dom när Andreas slutar redan kl 10, lite sämre när gobiten har feber.


Vi har tagit en promenad i det UNDERBARA vädret, ätit lunch (korv och makaroner), lagt Klara att sova middag medan vi satt i solstolarna ute & läste och nu tittar Andreas på skidskytte, jag har mitt obligatoriska fredagsfika med min nya tidning (så fort jag skrivit klart det här) och Klara leker med alla andra tidningar nu när alvedonen har gjort sitt.


I kväll blir det fredagsmys med bara lilla familjen, middagen som serveras i kväll blir oxfilé, potatis toppar med västerbottenost, hemmagjord bearneise, smörstekta trattkantareller och rödvin! Lite skillnad mot den taffliga lunchen! Allt med inspiration i från onsdagens halv åtta hos mig, förutom såsen. Det är på tiden att jag lär mig göra egen bea.


I morgon är det ledig lördag och förhoppningsvis en frisk Klara!


Semmelfika






Goooda semlor


I tisdags var det som bekant semmeldagen/fettisdagen! Det får man absolut inte glömma, sådan traditioner skall det hållas hårt på! (Kanske ett argument för att få äta en semla på en tisdag)

 

Vi hade semmelfika hemma hos oss med massa goda semlor, mandelmassa för de som gillar och vaniljkräm för det lite mer kräsna. Super mysigt!

 

Visst är semlorna fina, det är nämligen jag själv som har fixat i ordning dessa små gobitar!


Vad gör man med 1000kr ?

Hääärlig måndag!

Vi startade dagen med att Andreas for upp ur sängen och insåg att han försovit sig i 2h, jag och Klara däremot låg och drog oss ändå till kl 06.10.


En härlig frukost bestående av 2 kokta ägg till mig, smoothie & macka till lill gullan.  Klockan är bara 9 och vi har redan hunnit göra fint på diskbänken, läsa vlt, duscha, klä på oss, lägga ansiktsmask (bara jag), måla naglarna (bara jag) och förbereda maten. Nu ska vi snart åka ner och handla.


Vad jag egentligen skulle skriva är vad gör man när man har 1000 kr kvar i slutet av månaden?
Jag tror nämligen att jag kommer ha närmare 1000 kr kvar av mina "fick pengar" i slutet av den här månaden enligt mina beräkningar... Så jag börjar genast fundera vad jag ska lägga dessa pengar på..

- En fondvägg till köket eller vardagsrummet
- Spara till ett köksbord
- Ny ansikts creme, scrub & mask
- Gå ut och äta med Andreas
- Spara till altanbygget
- Ett par nya jeans
- Ett par Hunter stövlar
- En onepice
- Några nya toppar


Vad ska jag lägga min sparade 1000 lapp på?

dinner


kvällens dinner


Jag har varit sugen på hamburgar i flera dagar nu. Så i kväll gjorde vi slag i saken, hamburgare delux!


Med tillbehören MAX Frisco bröd, sallad, tomat, smörgås-gurka, amerikans dressing, cheddar ost, bacon och ketchup så blev det den godaste hamburgaren på år och dar! Till hamburgaren hade vi gjort klyftpotatis i ugn som vi doppade i HP sås!


Jag blev mätt! Nu är det halv 8 hos mig, standard här hemma som alla andra dagar..


Rena rama julafton!


Shoppingbagarnas innehåll



Klaras nya vän


I går var det rena rama julafton på Pinnmogatan! Min fina syster och Conny kom hem i från New York. Och vilka presenter sen! Det är nog nästan lika bra att vara hemma som att vara på plats, men bara nästan!


Jag fick nya fina frächa converse, underkläder från Victorias Secret & schampoo/balsam från Redken. Klara fick en helt ny vän, elefanten Nea och en piké från Ralph Laurent (tänk till kjol och hennes rosa converse i sommar). TACK TACK TACK bästaste ni!!!


I dag ska solen lysa hela dagen så det blir nog att spendera en hel del tid ute. Klara är dessutom feber fri! På återseende...


RSS 2.0