Sommar-mat


Salami-brie paj


Päronsallad


Karré med tomat & löksallad

Vad är godare i matväg än sommar-mat?
Grillat, sallader, mackor, pajer, you name it!

I veckorna en stor kanna isvatten till och på helgerna ett glas rosé. Mmmm!!

Mjukglass


Min "lilla mjukglass"



Klara får smaka glass av moster


Vilket väder det var i helgen!

Helt otroligt fint! I lördags var vi i väg och tittade på Strömsholmstävlingarna, Klara var frälst av alla hästar, nu längtar hon nog ner till moster Hanna så hon snart kan få sitta på en häst för första gången.


Efter besökt på Strömsholm så åkte vi och åt mjukglass, jag var verkligen jätte sugen och slog till på en stor bägare med tuttifrutti strössel, och vilken glass. Kan säga att halv glassen blev över, det var verkligen den störst mjukglass jag har skådat!

Klara premiär-åt även hon mjukglass, det var en hitt!

Lördag

Godmorgon lördag!

Klockan är 8.55 och jag har redan hunnit lega och dra mig i sängen i 30 minuter, ätit frukost, tvättat, sanerat Klara från yoghurt, klätt på fisrumpan, varit ute och sprungit och hängt tvätten.

Ni förstår hur tidigt jag gick upp va?

Hej småbarnsförälder!


Nu ska jag duscha, svänga ihop en sallad och invänta resten av familjen, sen ska vi åka och kolla på hästarna i strömsholm!

Sommar-torsdag


En kopp the






Jaha, då var det redan Juni, dvs sommar?

Jag har jobbat hela dagen och servat hela västmanland med korv, jihaa! Det är röd dag = dubbelt i kassan så inte mig emot att jobba lite extra. Speciellt inte när man har en ledig helg framför sig.


M&M kom förbi här mot kvällning, vi satt ute på vår fina (halvfärdiga) och drack thé. Det var myyys, kom snart igen!!
Vi kom fram till att för att få sommaren så lång som möjligt så måste vi ta vara på alla dagar, jobb-dagar eller inte seplar ingen roll, det ska njutas till fullo. God mat varje kväll, och juni, juli, augusti är väl de enda månaderna det är tillåtet i Sverige att dricka vin 6 av veckans 7 dagar?


I morgon är det fredag, jobb 9-17 och där efter väntar en ledig helg som jag känner på mig kommer bli väldigt bra!
Nu ska jag krypa till kojs! God hatt!

RSS 2.0