Kvällsmål


Kvällsmålet



Då är vi inne på en ny vecka igen! Den här dagen har gått i en rasande fart, plock och mys här hemma på förmiddagen, under eftermiddagen hoppade jag in och jobbade några timmar.

Jag trivs väldigt bra med att gå hemma, men nu när man varit hemma nästan varje dag i ett år så känner jag att det börjar krypa lite i jobb nerverna. Senast 1 maj kommer jag vara en heltids arbetande mamma!


En annan sak... Januari måste väl vara månaden då det dammar om nästan varenda kotte? Här hemma har pengarna så gott som varit slut i över två veckor. Pengarna som finns kvar nu är endast mat-pengar och det finns inte en krona över att göra något annat för.
Verkligen trist!
Men snart är den 20:e, 25:e & 27:e här och pengarna börjar trilla in igen. (Barnbidrag den 20:e, lön 25:e & f-penning den 27:e).


Det kommer dock råda sparning här hemma hela våren, vi har en altan som skall byggas och fyllas med möbler, grill, blommor osv. Där behövs var enda liten överbliven krona!


Nu har jag precis druckit en kopp thé och ätit en halv grape, funderar på att ta ett fotbad... Ha en skön kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0